Gorący news

Zapraszamy na zakupy do sklepu stacjonarnego i internetowego www.ustefiego.pl

 

<

Gry i zabawy w tenisie stołowym, cz.III

I.GRY MASOWE BEZ UŻYCIA STOŁU I RAKIETKI

b. statyczne

Tytuł zabawy: Mała i duża piłka
Cel zabawy: doskonalenie czucia piłki, doskonalenie koordynacji wzrokowo-czuciowej Sprzęt:piłeczki do ping-ponga, większa piłka gumowa lub siatkowa
Pole gry: sala sportowa
Uczestnicy
: 2 drużyny po 6-10 osób
Wiek uczestników: 5-10 lat
Przebieg zabawy
: drużyny siadają naprzeciwko siebie w rzędach, wzdłuż lini, w odległości ok.8-10 m. Każde dziecko otrzymuje po jednej piłeczce pingpongowej. Prowadzący staje pośrodku obydwu drużyn z większą piłką w rękach, na wysokości pierwszych dzieci w rzędach. W pewnym momencie prowadzący turla piłkę równolegle wzdłuż obu rzędów. Dzieci mają za zadanie swoją piłeczką trafić piłkę wyrzuconą przez prowadzącego. Prowadzący bacznie obserwuje i przyznaje punkty zespołom na podstawie zaobserwowanych trafień. Następnie dzieci zbierają piłeczki i zabawa zaczyna się od nowa. Zabawę wygrywa zespół, który na podstawie ilości trafień otrzymał większą ilość punktów.
Uwaga: w momencie rzutu dzieci nie mogą przekraczać linii, na której siedzą.
Odmiana II: Wszystko to samo, lecz dzieci mają w rękach po dwie piłeczki

Tytuł zabawy: Kto celniej
Cel zabawy:oswajanie dzieci z ciężarem piłeczek, doskonalenie "czucia piłeczki", przyzwyczajanie do specyfiki piłeczki, jej kinetyki, ruchu, kozłowania itd
Sprzęt :piłeczki do ping-ponga, odpowiednia ilość miseczek – tyle, ilu uczestników – kreda lub kolorowa taśma samoprzylepna
Pole gry
: sala sportowa
Uczestnicy
: 4-8 osób
Wiek uczestników
: 5-10 lat
Przebieg zabawy
: dzieci ustawiają się w szeregu na wyznaczonej linii. Odstęp między dziećmi powinien wynosić minimum 1 metr. Każde z dzieci dostaje od prowadzącego do rąk 5 piłeczek. Naprzeciwko każdego z dzieci jest ustawiona na podłodze pusta miseczka. Zadaniem dzieci jest rzucanie piłeczek do miseczek. Jeśli komuś się uda, ustawia się na swoim miejscu z ręką podniesioną do góry. Prowadzący widząc to podchodzi do jego miski. Przesuwa ją następnie o stopień wyżej tzn.dalej od dziecka. Piłeczkę, która była w środku znowu dodaje do gry. Wygrywa to dziecko, które po upływie określonego czasu np.3 min, ma najdalej umieszczoną miseczkę.

Tytuł zabawy:Kowboy
Cel zabawy: wyrabianie szybkości reakcji i koordynacji wzrokowo-ruchowej
Sprzęt: piłeczka i rakietka do tenisa stołowego, ale tylko dla prowadzącego
Pole gry: sala sportowa, boisko sportowe
Uczestnicy
: 5-10 osób
Wiek uczestników
: 5-10 lat
Przebieg zabawy: dzieci ustawiają się w rzędzie. Prowadzący podchodzi kolejno do każdego dziecka. Trzyma rakietkę ze schowana za nią piłeczką na wysokości oczu dziecka. Dziecko stoi w lekkim rozkroku, ręce trzymając na biodrach lub na wysokości bioder. Prowadzący w pewnym momencie puszcza piłeczkę. Dziecko ma za zadanie chwycić lub dotknąć spadającą piłeczkę prawą lub lewą ręką (ale nie oburącz, i nie od dołu). Może to zrobić ruchem lewa-prawa strona w przypadku lewej ręki. Bądź też ruchem prawa-lewa strona w przypadku prawej ręki. Dziecko, które dotknie piłeczki robi krok do przodu. Dziecko, które złapie piłeczkę robi dwa kroki do przodu. Wygrywa to dziecko, które po paru rundach znajduje się najbardziej z przodu.

Tytuł zabawy:Moje ciało
Cel zabawy: wyrabianie szybkości reakcji i koordynacji wzrokowo-ruchowej
Sprzęt
: piłeczki do tenisa stołowego, stojak na piłki
Pole gry
: sala sportowa
Uczestnicy
: 2-4 osoby
Wiek uczestników
: 5-10 lat
Przebieg zabawy
: dzieci ustawiają się w rzędzie. Prowadzący staje naprzeciw dzieci. Rzucając piłeczkę do dziecka stojącego z przodu, mówi jednocześnie jakąś część ciała np."brzuch, nos itd". Dziecko ma za zadanie wywołaną częścią ciała dotknąć piłeczki. Za dobrze wykonane zadanie dziecko otrzymuje punkt. Następnie idzie na koniec rzędu. Wygrywa ten, kto zdobył największą ilość punktów.
Odmiana II: wszystko to samo, ale wywoływane części ciała można zastępować określoną czynnością do wykonania np."złap, klaśnij i złap, obróć się i złap, do koszulki itd"

Tytuł zabawy:Kolory
Cel zabawy: wyrabianie szybkości reakcji i koordynacji wzrokowo-ruchowej
Sprzęt
: piłeczka do tenisa stołowego
Pole gry: sala sportowa
Uczestnicy: 8-12 osób
Wiek uczestników: 6-10 lat
Przebieg zabawy
: dzieci ustawiają się w kole. Prowadzący staje w środku koła z piłeczką w ręku. W pewnym momencie rzuca do jednego z dzieci piłeczkę mówiąc jakiś kolor. Zadaniem dzieci jest złapanie piłeczki, gdy wypowiedziany kolor nie jest kolorem czarnym. W przypadku koloru czarnego dziecko nie może złapać piłeczki. Osoba, która się pomyli odpada z zabawy. Wygrywa ten, który został ostatni na polu gry.
Odmiana II: wszystko to samo. Lecz dzieci wtedy tylko mogą złapać piłeczkę, kiedy wywoływany jest kolor czarny. W przypadku innego koloru niż czarny nie można łapać.

Podzieliłem w/w rodzaj zabaw na te w ruchu i te statyczne. Jeden i drugi rodzaj ma swoje zadania do spełnienia. Gry i zabawy w ruchu uczą jak się zachowywać w czasie przemieszczania się. Mając zachwianą równowagę, musisz wykonać zadaną czynność. W przypadku tenisisty stołowego jest to np.parokrotne zagranie topspina forhend z różnych miejsc stołu. Gry i zabawy statyczne uczą wykonywania zadania, precyzyjniej i mądrzej. W tenisie stołowym widzimy to na przykładzie serwu i odbioru. Te dwa rodzaje gier i zabaw warto w czasie zajęć przeplatać. Pokazane gry są przykładowe. Zachęcam do własnych poszukiwań. Inwencja w tym kierunku jest najbardziej pożądana. Czekam również na inne przykładowe zabawy od internautów.
cdn Z.Stefański

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera i bądź zawsze na bieżąco

O nas

Portal www.time-out.pl powstał w głowie 2 osób Zbyszka Stefańskiego i Rafała Kurowskiego. Nie udało mi się ustalić dokładnej daty rozpoczęcia naszej działalności. ale po kolei....
Czytaj więcej

Na skróty

Facebook

Znajdź nas na Facebooku