Gorący news

Zapraszamy na zakupy do sklepu stacjonarnego i internetowego www.ustefiego.pl

 

<

Gry i zabawy w tenisie stołowym, cz.II

Ze względu na duże zainteresowanie pierwszą częścią artykułu, pragnę rozwinąć temat gier i zabaw. W tej części podaję przykładowe zabawy ze szczegółowym ich opisem. Usystematyzowałem je i poklasyfikowałem. Na początek przykłady gier i zabaw bez użycia przez dzieci specjalistycznego sprzętu. Są one równie ważne jak te ze sprzętem. Oswajają powoli dzieci z dyscypliną. A co najważniejsze, mają je przyciągnąć do tenisa stołowego. Dlatego muszą być atrakcyjne, urozmaicone i sprawiać autentyczną przyjemność. Podane zabawy są wyselekcjonowane z wielu innych. I są wynikiem mojej prawie 20-to letniej praktyki trenera i nauczyciela.

I.GRY MASOWE BEZ UŻYCIA STOŁU I RAKIETKI
a. w ruchu 1.

Tytuł zabawy:Wojna pingpongowa
Cel zabawy:oswojenie dzieci z piłeczkami do ping-ponga, kojarzenie tenisa z przyjemnymi doznaniami.
Sprzęt :2 duże miski z piłeczkami ping-pongowymi(60-100szt), bandy
Pole gry: sala sportowa, boisko o równej powierzchnii przedzielone bandami na dwie równe połowy
Uczestnicy: dwie drużyny po 6-10 osób
Wiek uczestników: 5-10 lat
Przebieg zabawy: gra rozpoczyna się w momencie rozrzucenia przez prowadzącego piłeczek z misek na obydwie połowy pola gry. Dzieci mają za zadanie w określonym czasie np. 2 min. przerzucać piłeczki ze swojej połowy na przeciwną. Po upłynięciu czasu każdy zespół zbiera piłeczki ze swojej połówki do jednej z misek. Odbywa się liczenie pod okiem prowadzącego. Wygrywa ten zespół, który ma mniej piłeczek.

Tytuł zabawy:O jedną mniej
Cel zabawy: oswojenie dzieci z piłeczkami do ping-ponga, rozwijanie chwytu piłeczek, kojarzenie tenisa z przyjemnymi doznaniami.
Sprzęt:odpowiednia liczba piłeczek, których powinno być o jedną mniej niż uczestników Pole gry: sala sportowa, ogrodzone boisko o równej powierzchni
Uczestnicy: 8 – 20 osób
Wiek uczestników: 5-10 lat
Przebieg zabawy:na sygnał prowadzącego dzieci rozbiegają się po sali. Biegają stosunkowo wolno w różnych kierunkach. W pewnym momencie prowadzący rozsypuje piłeczki. Zadaniem dzieci jest złapanie jednej piłeczki. Po złapaniu dziecko powinno usiąść na ziemi z ręką trzymającą piłeczkę uniesioną w powietrzu. Dziecko, które nie ma piłeczki odpada. Gramy do wyłonienia zwycięzcy tzn.dziecka, które złapało ostatnią z piłeczek. Odmiana II. Przebieg zabawy ten sam. Ale uczestnicy mają za zadanie złapać dwie piłeczki.

1.Tytuł zabawy: Tenisowy berek
Cel zabawy:oswojenie dzieci z piłeczkami do ping-ponga, kojarzenie tenisa z przyjemnymi doznaniami.
Sprzęt: 2 piłeczki pingpongowe
Pole gry: sala sportowa, boisko o równej powierzhcni, najlepiej ogrodzone
Uczestnicy 10-15 osób
Wiek uczestników: 5-10 lat
Przebieg zabawy: prowadzący wybiera dwójkę dzieci, które są berkami. Berki mają za zadanie trafiać w biegające w różnych kierunkach dzieci. Wygrywa ten, kto zostaje ostatni trafiony.
Odmiana II. Wszystko to samo, ale berki muszą trafiać dzieci w określone części ciała np.w plecy.

Tytuł zabawy: Linie
Cel zabawy: wyrabianie szybkości reakcji i odpowiednich nawyków ruchowych
Sprzęt: piłeczka do tenisa stołowego
Pole gry: sala sportowa z różnorodnymi liniami
Uczestnicy: 10-15 osób
Wiek uczestników: 6-10 lat
Przebieg zabawy: na sygnał prowadzącego dzieci rozbiegają się. Prowadzący trzymając w ręku piłeczkę, przechadza się powoli po sali. W pewnym momencie puszcza piłeczkę. Jeśli piłeczka dotknie jednej z lini dzieci wykonują wcześniej omówioną czynność np.siadają. Jeśli nie dotknie żadnej biegną dalej. Ostatnie dziecko, lub to które wykonało nie tę czynność co trzeba, odpada z zabawy. Wygrywa ostatni, który został na polu gry. Uwaga: każdej z lini musi być przypisana jedna, konkretna czynność np.zielonej siad, czerwonej leżenie, przerywanej klęk itd. Musi to zostać dokładnie omówione i najlepiej krótko przećwiczone przed rozpoczęciem zabawy.

Tytuł zabawy:Dużo piłek
Cel zabawy: wyrabianie pomysłowości
Sprzęt: piłeczki do tenisa stołowego 100-120 szt
Pole gry: sala sportowa
Uczestnicy: 6-12 osób
Wiek uczestników: 5-10 lat
Przebieg zabawy:dzieci siadają w szeregu na lini przed prowadzącym. Nauczyciel w pewnym momencie wyrzuca wszystkie piłeczki. Dzieci mają za zadanie zebrać tyle piłek ile mogą. Mogą je utykać gdzie się da. w kieszeniach, za koszulką, itd. Wygrywa ten, kto zebrał największą ilość piłeczek.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera i bądź zawsze na bieżąco

O nas

Portal www.time-out.pl powstał w głowie 2 osób Zbyszka Stefańskiego i Rafała Kurowskiego. Nie udało mi się ustalić dokładnej daty rozpoczęcia naszej działalności. ale po kolei....
Czytaj więcej

Na skróty

Facebook

Znajdź nas na Facebooku